OFERTA ZAJĘĆW RAMACH PODSTAWY PROGRAMOWEJW PRZEDSZKOLU REALIZOWANE SĄ RÓŻNE METODY PRACY Z DZIEĆMI
Cele wychowania przedszkolnego określa podstawa programowa, w której wyszczególnione są różne obszary działalności edukacyjnej przedszkola, umiejętności i wiadomości, którymi powinny wykazać się dzieci pod koniec edukacji w przedszkolu oraz zalecane warunki i sposoby realizacji jej treści. Chcąc zapewnić naszym wychowankom osiąganie systematycznych postępów i sukcesów, radzenia sobie z trudnościami, nasi nauczyciele realizują w pracy z dziećmi różnorodne metody:
- metoda „Pedagogiki zabawy” – zajęcia twórcze, ruchowe, muzyczne, integracyjne;
- „Dziecięca matematyka” według koncepcji E. Gruszczyk- Kolczyńskiej, Ewy
Zielińskiej, wprowadzająca dzieci w świat matematyki, w interesujący, bliski im sposób;
- elementy glottodydaktyki (edukacja językowa prowadzona metodą prof. B.
Rocławskiego od 3 roku życia, pozwalająca dzieciom opanować trudną sztukę czytania i pisania);
- metoda dobrego startu M. Bogdanowicz oparta na zasadzie wielozmysłowego
uczenia się poprzez pobudzanie rozwoju psychomotorycznego, (integracja wzrokowo- słuchowo- dotykowo- kinestetyczno- ruchowa);
- „Edukacja przez ruch” – kinezjologiczny system kształcenia i terapii Doroty
Dziamskiej;
- metoda R. Labana, C. Orffa i Kniessów – zajęcia muzyczno- ruchowe;
- metoda aktywnego słuchania muzyki Batii Strauss – przybliżenie dzieciom
muzyki klasycznej;
- metoda Dennisona- wykorzystanie roli ciała w procesie myślenia i uczenia się,
wpływ odpowiednich ćwiczeń angażujących obie strony ciała, uaktywniających obie półkule mózgu na sferę intelektu człowieka;
- ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne pozwalająca na rozszerzenie świadomości
samego siebie, na nabieranie zaufania do otoczenia, na pogłębianie kontaktu z innymi ludźmi;
- „Bajkoterapia” – wykorzystywanie metafor, bajek i opowiadań terapeutycznych
ułatwiających dzieciom zmaganie się z różnymi problemami uczenie radzenia sobie z emocjami własnymi i innych ludzi w toku gier i zabaw przeciwko agresji, na pokonywanie własnych słabości, rozpoznawanie i rozumienie uczuć;
- „Muzykoterapia” – zabawy i ćwiczenia wyciszające, relaksacyjne przy
odpowiednio dobranej muzyce;
- prowadzenie zajęć arteterapeutycznych z zakresu plastyki, dramy;
- różnorodne techniki plastyczne w edukacji przedszkolnej;
- Pedagogika Marii Montessori, która daje dziecku szansę wszechstronnego
rozwoju: fizycznego, duchowego, kulturowego i społecznego; wspiera jego spontaniczną i twórczą aktywność;
- metoda nauki czytania – autorstwa dr Ireny Majchrzak;
- nowatorska rodzima metoda TUPUTAN – zajęcia z dywanem edukacyjnym.
- nowatorska rodzima metoda WIATRAK MATEMATYCZNY
Metody te umożliwiają dzieciom bezpośrednie działanie, odkrywanie i przeżywanie.Zajęcia edukacyjne w jakich uczestniczą dzieci zapewniają dzieciom prawidłowy i wszechstronny rozwój.Przedszkole wdraża dzieci do bezpośredniego obcowania z kulturą i sztuką poprzez organizowanie różnorodnych imprez na terenie przedszkola oraz wyjazdy poza jego teren.Proponujemy dzieciom:
- spotkania integracyjne, festyny rodzinne, „Andrzejki”, Tematyczny Dzień Przedszkolaka, pielęgnowanie tradycji świątecznych „Wigilia” i „Zajączek Wielkanocny”, Bal Karnawałowy,
- wyjazdy dzieci na wycieczki
- wyjścia do teatru, kina, muzeum, Ratusza, poznawanie zabytków naszego miasta.
- organizowanie Międzyprzedszkolnego Konkursu Wiedzy o Głogowie;
- organizowanie cylku inscenizacji parateatralnych w wykonaniu personelu placówki.
- spotkania warsztatowe typu: ceramika, origami, akademia eksperymentów naukowych (1 raz w miesiącu na terenie przedszkola organizowane bedą sotkania z cyklu W Krainie Eksperymentów prowadzone przez doktor nauk fizycznych i animatorkę kultury.
- Dzieci zapewnioną mają pomoc pedagogiczno-psychologiczną w ramach, której w naszej placówce odbywają się zajęcia logopedyczne dla dzieci wymagających takiej terapii, które prowadzi pani mgr Alicja Lamperska.
- Odbywają się zajęcia z Religii w najstarszych grupachprowadzone przez Panią: Eugenię Czech.
Ponadto w naszym przedszkolu organizowane są zajęcia dodatkowe prowadzone przez naszych nauczycieli:
- Rytmika – Pani mgr Anna Wycichowska-Francug
- Język angielski – Pani mgr Małgorzata Masłowska
Reasumując: Nauczyciele dostosowują zadania i ćwiczenia do indywidualnych zdolności i umiejętności dzieci tak, aby każde z nich mogło cieszyć się nawet najdrobniejszymi sukcesami.