Nasz porządek dnia
Witamy od godziny 6:00
PRZED ŚNIADANIEM
6:00-8:10 Schodzenie się dzieci, zabawy w kącikach zainteresowań, działania wspomagające rozwój dziecka- indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju, praca z dzieckiem zdolnym, zabawy ruchowe, zabawy dydaktyczne, czynności opiekuńcze, kontakty z rodzicami.
8:10-8:20 Zestaw ćwiczeń porannych.
8:20-8:30 Przygotowanie do śniadania – wdrażanie i przyswajanie nawyków higieniczno-kulturalnych , czynności samoobsługowe, pełnienie dyżurów
ŚNIADANIE – godzina 8:30
• Dziecko wyraża przekonanie o ważnym dla jego zdrowia znaczeniu racjonalnego odżywiania się
• Dziecko uczy się właściwego zachowania się przy stole
PO ŚNIADANIU
9:00-10:45 Zintegrowana działalność edukacyjna zgodna z podstawą programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, dydaktyczne. Swobodne zabawy organizowane w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowo? ogrodnicze, spacery i wycieczki (poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola), zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci z wykorzystaniem zabawek ogrodowych i sprzętu sportowego, gry sportowe i ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, tworzenie okazji do eksperymentowania, odkrywania podejmowania zabaw badawczych.
10:45-11:00 Czynności higieniczno- porządkowe przygotowujące do posiłku.
I DANIE I PODWIECZOREK
maluszki o godzinie 10.30
starsze dzieci o godzinie 11.00
• Dziecko uczy się kultury spożywania posiłków
• Dziecko nabywa wiadomości dot. zasad zdrowego żywienia
PO I DANIU I PODWIECZORKU
DZIECI MŁODSZE
• Dziecko doskonali umiejętności samoobsługowe w zakresie rozbierania i ubierania się
• Dziecko odpoczywa podczas słuchania czytanych przez nauczycielki opowiadań, wierszy oraz przy muzyce relaksacyjnej
DZIECI STARSZE
11:30 -11:45 Odpoczynek poobiedni, słuchanie literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela lub z nagrań, słuchanie muzyki.
11:45-13:30 Zintegrowana działalność edukacyjna zgodna z podstawą programową. Swobodna zabawa dzieci w sali lub ogrodzie przedszkolnym, tworzenie warunków do spontanicznej i zorganizowanej aktywności, spacery, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe itp., zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, zabawy w kole, rysowanie.
13:30-13:40 Przygotowanie do obiadu. Czynności porządkowo- higieniczne.
II DANIE – godzina 13:40
• Dziecko uczy się kultury bycia przy stole
• Dziecko uczy się korzystać ze sztućców
PO OBIEDZIE
14:15-16:30 Rozchodzenie się dzieci. Tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne cechy, zdolności i zainteresowania, praca z dzieckiem o indywidualnych potrzebach rozwojowych, zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, rozmowy indywidualne, prace porządkowe.